Dacă ai un cont bancar sau un card emis de Raiffeisen Bank, s-ar putea să primești niște bani înapoi. Banka a făcut erori în calcularea dobânzilor.
La revedere, Raiffeisen Bank! Se confruntă cu dificultăți serioase, deoarece trebuie să returneze clienților sume considerabile. S-au detectat erori în calculul mai multor dobânzi, și acum trebuie să se remedieze situația.
Raiffeisen Bank se confruntă cu probleme serioase și pare că nu are scăpare. De-a lungul anilor 2006-2009, au fost greșeli în calculul dobânzilor la unele împrumuturi.
În consecință, după mai bine de un deceniu, banca este acum în situația de a restitui clienților bani. Trebuie să menționăm că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a identificat aceste irregulări. Prin urmare, banca este forțată să returneze fondurile pierdute clienților.
„ANPC recomandă persoanelor beneficiare – clienți actuali sau foști ai Raiffeisen Bank S.A, care au contracte de împrumut în lei, euro sau dolari americani, semnate între 2006 și 2009, și care erau încă în desfășurare la data de 20 octombrie 2017, când a fost emis Ordinul Președintelui ANPC ce a ordonat rambursarea sumelor recalculate față de dobânzile încasate – să se adreseze sucursalelor băncii pentru a recupera sumele datorate conform acelui Ordin”, a declarat ANPC.
Raiffeisen Bank trebuie să returneze milioane de euro clienților.
După ancheta efectuată de ANPC, banca a fost penalizată, iar mai târziu s-a hotărât să se returneze sumele încasate excesiv către clienți din România. Această decizie este susținută de o sentință finală a Înaltei Curți de Casație și Justiție, unde banca a contestat măsura.
Câți clienți vor primi banii înapoi de la Raiffeisen și ce probleme are banca? ANPC a dezvăluit că 9.155 de împrumuturi contractate în perioada specificată sunt afectate.
În total, consumatorii afectați ar trebui să primească rambursări de peste 19 milioane de euro. A reușit banca să gestioneze această situație? Conform ultimelor actualizări, aproximativ 92% din sumele totale prevăzute de Ordin au fost deja achitate.
Referitor la restul de 8%, banca explică că acest procent provine de la contractele de împrumut ale căror titulari nu s-au prezentat încă la sucursale pentru a-și revendica sumele.