14/11/2024
BRD1.jpg

Posezi un cont la BRD și ai impresia că ești contactat de reprezentanții băncii? Ignoră convorbirea: nu este reală și face parte dintr-o amplă acțiune de înșelăciune care se desfășoară acum.

BRD ridică o alertă cu privire la o vastă operațiune de înșelăciune care se desfășoară în momentul de față. Totul se petrece prin intermediul tehnicii numite spoofing. Numeroase apeluri telefonice, care par a proveni din partea BRD, sunt de fapt manipulări.

Consumatorii sunt contactați telefonic și induși în eroare să creadă că interlocutorul este chiar banca lor. În realitate, fraudele doresc acces la fondurile lor.

În acest mod, infractorii solicită detalii ale cardului, dar și alte informații personal vitale. Cei păcăliți presupun că discută cu banca lor și că totul este sigur, însă în cele din urmă sunt spoliați.

Ignoră apelurile de la acest număr dacă ești client BRD

„Vrem să atragem atenția asupra sporirii atacurilor de tip spoofing în ultimul timp, când sunt folosite în mod ilicit numere de telefon legate de BRD. Cum funcționează înșelătoriile de tip spoofing?

Simplu: escrocii apelează posibilele victime cu intenția de a extrage date personale și secrete, utilizându-le apoi pentru a le sustrage banii. Acești infractori se bazează pe tehnici care maschează numerele telefonice reale și, în schimb, prezintă pe display-ul apelatuluinumere legate de BRD (de exemplu cele de pe site-ul băncii sau de pe cardurile emise).

Prin urmare, victimele pot cădea în capcana de a crede că apelurile sunt dintr-o sursă sigură, fapt care le poate face mai susceptibile de a divulga informații private și sensibile,” avertizează BRD.

De asemenea, banca subliniază că numerele afișate pe site-ul propriu nu sunt folosite pentru a contacta clienții. Mai mult, banca nu va cere niciodată informații confidențiale prin telefon.

„Care este adevărul și ce măsuri ar trebui să iei?
➡ Numerele de contact afișate pe websitul băncii (de exemplu, linia verde 0800 803 803) sau cele de pe cardurile BRD sunt utilizate doar pentru a primi apeluri de la clienți.
➡ Nu le folosim nicioadată pentru a iniția apeluri către clienți! De asemenea, nu vom cere niciodată parole sau alte date sensibile,” informează reprezentanții băncii.

About The Author