14/02/2025
bani-burse.png

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din Uniunea Europeană interesate de înregistrarea unei mărci sau a unui design au parte de reduceri de taxe folosind serviciul online inregistrare-marci.ro. Aceste subvenții sunt atribuite pe baza principiului „cine vine primul, este servit primul” – urmând ordinea înregistrării după data și ora cererii, pană cand fondurile respective se epuizează. Aplicanții au o perioadă de 2 luni pentru a solicita rambursarea, cu opțiunea de prelungire a termenului.

Proprietarii, angajații cu autorizație și reprezentanții legali pot depune cererile de înregistrare până la data de 6 decembrie vizitând www.inregistrare-marci.ro, unde pot cere rambursări semnificative – un procent de 75% din taxele naționale și europene de înregistrare în momentul aplicării, iar pentru mărcile internaționale pot primi 50% înapoi.

Atât procesul de depunere a cererii cât și primirea banilor pot fi delegate, permitând utilizarea acestei subvenții și pentru viitoare înregistrări de mărci.

„Oferim reduceri rapide pentru IMM-uri, înainte chiar de depunerea cererilor (pană acum durata noastră medie de analiză și răspuns a fost de 10 zile), iar returnarea taxelor a fost efectuată în 15-20 zile după aprobare, direct în contul bancar al solicitantului.”, a declarat Radu Bozocea, partener la Weizmann & Ariana Partners – compania de proprietate intelectuală din România cu cel mai mare număr de mărci înregistrate pentru firme românești și cele mai multe cereri de rambursare a taxelor, conform raportului EUIPO 2024.

Detalii despre taxele returnate

Taxele care pot fi rambursate includ toate cele necesare procesului de înregistrare (cum ar fi taxele de aplicare, de clasificare, de examinare, de înregistrare, de publicare, de amânare a publicării, taxe pentru desemnare și desemnări ulterioare) conform:

– sistemului internațional de mărci (Protocolul de la Madrid),
– sistemului internațional de desene și modele industriale (Protocolul de la Haga).
Fondul pentru sprijinirea IMM-urilor dispune de un buget de 21,3 milioane EUR: 20 milioane de euro sunt alocate pentru voucherul 1 și voucherul 2 (analize IP/IP Scan enforcement, mărci, desene sau modele industriale), 1,1 milioane de euro pentru voucherul 3 (brevete) și 200.000 de euro pentru voucherul 4 (protecția comunitară a varietăților vegetale).

Pentru a beneficia de aceste avantaje, procesul de aplicare se întâmplă online, prin portalul www.inregistrare-marci.ro. Pentru întrebări legate de mărci, drepturi de autor sau brevete, informații suplimentare pot fi găsite pe pagina web a instituției.

Entitățile care organizează această campanie sunt OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci) și EUIPO (Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală).

Despre OSIM și EUIPO

Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) este autoritatea care se ocupă de administrarea mărcilor UE și a desenelor și modelelor comunitare înregistrate.
Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) este autoritatea națională care administrează cererile și înregistrările mărcilor, invențiilor, indicațiilor geografice, desenelor și modelelor, structurile de produse semiconductoare, utilitățile modelelor și certificările suplimentare de protecție.

 

About The Author