Guvernul vine în întâmpinarea unui segment de cetățeni români cu noi ajutoare sub formă de carduri. Aceleași vor fi alimentate cu suma de 500 de lei. Ministrul Adrian Câciu a anunțat cine va beneficia de acești bani.
Ministrul responsabil cu Fondurile Europene, Adrian Câciu, a anunțat că începând cu 26 ianuarie, tichetele educaționale în valoare de 500 de lei au început să fie alimentate. Totuși, procesul de distribuție și alimentare a întâmpinat amânări, și este preconizat că peste 485.000 de carduri validate vor fi alimentate în perioada următoare.
Distribuția cardurilor educaționale către părinți a început pe 8 ianuarie, după cum informează Ministerul Fondurilor Europene. Însă, potrivit ordonanței de urgență, alimentarea cardurilor trebuia efectuată în maximum două zile lucrătoare.
Cine poate revendica tichetele educaționale
Conform OUG nr. 83/2023, în anul școlar 2023-2024, dreptul la tichete sociale electronice revine preșcolarilor înregistrați în sistemul de educație de stat cu vârsta de între 3 și 6 ani și care provin din familii cu un venit lunar pe membru de până la 633 lei.
De asemenea, elevii din ciclul primar și gimnazial al sistemului de stat care au un venit net pe membru de familie sub 1.500 lei lunar, sunt de asemenea eligibili.
Reguli pentru folosirea cardurilor educaționale
– Cardurile sunt destinate exclusiv pentru achiziționarea de materiale școlare și îmbrăcăminte necesară pentru școală și grădiniță.
– Este interzisă retragerea în numerar sau transformarea în bani a celor 500 de lei de pe card.
– Utilizarea se limitează la granițele României și la magazinele partenere.
– Nu se poate primi rest în bani la punctele de vânzare.
– Fondul disponibil poate fi folosit pe durata întregului an școlar pentru care a fost acordat tichetul.
Tichetul social electronic este valabil timp de un an de la emitere, iar sprijinul de 500 lei se oferă o singură dată per an școlar, într-o sumă globală. Suma adițională pe tichetele emise în acel an poate varia în funcție de schimbările nivelului veniturilor unei familii.