3.7 C
București
joi, februarie 22, 2024
AcasăEconomieRămas bun Banca Transilvania, BCR, ING sau Raiffeisen! O altă instituție financiară...

Rămas bun Banca Transilvania, BCR, ING sau Raiffeisen! O altă instituție financiară a atras numeros clienți. O evoluție impresionantă pe plan bancar

Date:

Stiri Similare

În fruntea industriei bancare se situează Banca Transilvania, având un avans considerabil în privinţa activelor comparativ cu băncile de pe locul secund. BCR și BRD sunt și ele în top, în timp ce ING Bank și Raiffeisen Bank s-au remarcat prin dinamism și au atras un număr în creștere de clientelă recent, mai ales prin serviciile lor inovative online.

Cea mai serioasă provocare pentru instituțiile financiare tradiționale vine din partea operatorului financiar REVOLUT, care se extinde lună de lună oferind utilizatorilor săi numeroase avantaje.

In acest sens, în 2023, cetățenii români au efectuat în jur de 644 milioane de operațiuni prin Revolut, cum ar fi plăți cu cardul, utilizarea aplicației, transferuri către alți utilizatori sau retrageri de numerar, marcând o majorare de 75% în comparație cu anul 2022. În medie, pe oră se procesau aproximativ 74.000 de operațiuni efectuate de utilizatorii români.

Circa 51% din aceste tranzacții (însemnând 337 de milioane) au fost efectuate prin intermediul cardurilor fizice sau online ale Revolut, un număr care a crescut cu 20% față de anul precedent, într-un context în care numărul clienților obișnuiți s-a sporit cu 38%. O creștere semnificativă de 79% a fost notată și în 2023 pentru cardurile virtuale de unică folosință folosite de români.

Cumpărăturile, alimentele și mâncarea la restaurant – cele mai mari zone de cheltuieli în 2023

O analiză efectuată pe baza datelor Revolut pentru anul 2023 indică principalele modele de consum ale clienților din România cu cardurile fizice sau virtuale, evidenţiind rolul important al companiei de fintech ca preferință de plată.

Majoritatea plăților efectuate cu cardul fizic s-au făcut în țară (48%), cu un avans de 20% față de anul precedent. Tranzacții externe reprezentând 13% din total au înregistrat totodată o creștere de 24% față de 2022.

Din întregul volum de bani cheltuiți de utilizatorii români, 22% s-au îndreptat către cumpărături, 18% către alimente, 12% către restaurante și localuri de tip fast-food, și 10% către servicii. Majorarea costurilor generale de trai și a prețurilor la produse esențiale a influențat modul în care românii și-au repartizat bugetele pentru achiziții, cea mai semnificativă creștere a sumelor plătite prin Revolut fiind observată în categoria alimentelor (+25%), urmată de divertisment (+23%) și cumpărături generale (+20%).

Privind spre categoriile de retail către care s-au îndreptat cele mai mari sume, primele locuri au fost ocupate de supermarketuri (peste 770 de milioane de euro), baruri și cafenele (336 de milioane de euro), stații de benzină (265 de milioane de euro), fast-food (190 de milioane de euro) și locuri de cazare (169 milioane de euro).

Popularitatea însemnată a Revolut pentru tranzacțiile zilnice se reflectă și în lista celor mai frecventați comercianți, bazată pe numărul sau suma totală de operațiuni din 2023. Astfel, numai către top cinci comercianți în funcție de volumul total al tranzacțiilor – Lidl, Mega Image, eMAG, Booking și Kaufland – clienții au plătit peste 435 de milioane de euro folosind Revolut în cursul ultimului an.

Se schimbă topul dacă privim la comercianții cu cele mai multe tranzacții – Mega Image, Bolt, Lidl, Profi, Google. Aproape 42 milioane de operațiuni au fost înregistrate pentru acești comercianți de top pe tot parcursul anului.

Aspectul bugetului individual pentru cheltuieli din 2023

În intervalul analizat, un client Revolut din România a cheltuit, în medie, 577 euro pentru turism, 557 euro pentru cumpărături, 453 euro pentru achiziții din hypermarketuri (produse alimentare,Produsele pentru familia în casă etc.), 374 de euro pe mese în restaurante, cafenele, pub-uri și pentru servicii de catering, 315 de euro pe transport și 242 de euro pe facturi la energie, apă și alte servicii. Cel mai redus fond a fost destinat sănătății, igienei personale și produselor cosmetice (206 de euro).

Pe plan individual, cel mai accentuat salt în ceea ce privește cheltuielile s-a văzut la categoria alimentelor (+25%), după care urmează distracțiile (+23%) și călătoriile (+19%).

Cea mai înaltă valoare medie a unei tranzacții a fost de 111 de euro pentru servicii de călătorie (+3% comparativ cu 2022). Pe locul secund ca valoare medie a tranzacțiilor au fost cheltuielile zilnice – 49 de euro (+12% față de 2022). Pe treapta a treia s-au clasat serviciile, cu o valoare medie de 27 de euro pe tranzacție (-1% față de 2022).

Revolut pune la dispoziție clientilor șansa de a economisi bani atunci când efectuează achiziții, oferind un bonus imediat de până la 3% la cumpărăturile făcute de la o gamă de peste 170 de vânzători ai programului Magazine în interiorul secțiunii stil de viață. De la haine la echipament sportiv sau cărți, de la cosmetice la dispozitive electronice, clienții pot alege dintr-o gamă variată de produse și servicii.

Totodată, pentru cei entuziasmați de explorări, în aceași zonă a aplicației, sunt pregătite funcții pentru rezervări de vacanțe și un marketplace cu peste 300.000 de puncte de interes turistic – Activități, care propune un bonus instant de până la 10%, în funcție de planul ales.

În anul 2023, compania a lansat versiunea 10 a aplicației sale de banking digital, care a ajuns în topul descărcărilor în categoria Finanțe din 10 țări europene. Cu toate cardurile și conturile în vedere chiar pe prima pagină, clienții pot gestiona rapid produsele ce le extind beneficiile și privilegiile oferite de Revolut.

Această versiune nouă a fost creată pentru a simplifica și mai mult administrarea finanțelor, reflectând trendul în care din ce în ce mai mulți români își folosesc contul la banca digitală drept cel principal, fie pentru plăți, economisire, investiții, donații sau credite.

Maria Ivan
Maria Ivan
Cu peste 10 ani de experiență în jurnalism, Maria Ivan aduce o perspectivă profundă și informată asupra fiecărui subiect pe care îl abordează. Dedicația sa pentru adevăr și integritate se reflectă în fiecare articol, oferind cititorilor o analiză clară și echilibrată a evenimentelor curente.

Ultimele Stiri